zondag 9 september 2012

Duurzame markt in Dwingeloo

Vorig jaar werd ik te laat gevraagd, gelukkig kon ik er dit jaar wel bij zijn. Een warme zonnige dag was de voorspelling en dat is natuurlijk gunstig voor iedereen. Met op de achtergrond het Sterrenfestival (muziek) was het een gezellige sfeer. Het publiek was geïnteresseerd en nam de tijd om te kijken en te praten. Af en toe nog eens 'bomen over bomen' maakt het ook leuk, tenslotte hebben we nog zo veel te leren van bout en bomen.
Een leuke variatie aan deelnemers, zoals Yoga, meditatie, tenen lezen ('k wist niet dat het bestond), biologische kruiden en groenten, zelfgemaakte dingetjes en natuurlijk mijn overbuurman die heerlijke browneys had. Dat maakte de dag wel wat zwaarder voor me (je kan tenslotte niet de hele dag van die dingen eten)

Dit keer had ik een reeks lepels en spatels meegenomen. Een brede variatie aan vormen en maten. Ze hadden veel bekijks. Ik was prettig verrast dat enkelen het Ginko-motief (boomsoort) herkenden in het slabestek. Een echtpaar vertelde me dat Geuthe er iets over heeft geschreven, iets over twee zelfstandige bladeren die toch met elkaar vergroeid zijn. Dat klinkt interessant, dat wil ik nog eens lezen. Ze hadden het thema voor hun trouwkaarten gebruikt.
De (appel)boomstammetjes met vaasjes hadden vandaag ook hun eerste primeur. Ik ben zo blij met die stukken hout met die 'fluisteringen uit een andere wereld', je komt het heel weinig tegen.
Natuurlijk was er iemand die nét hetgeen wat je als decor gebruikt, wilde kopen (waar doe je het allemaal voor), helaas de muts die aan de kapstok hing heeft m'n moeder voor me gebreid, die gaat niet weg.
Op het eind was het bijna te warm bij het inpakken, dat maar in een rustig tempo omdat je elkaar toch snel in de weg loopt. Tevreden weer naar huis met nieuwe ideeën en tips voor volgende projecten.

Meer foto's in het fotoboek op de Duurzame Markt in Dwingeloo


Geen opmerkingen:

Een reactie posten